Tijdens de maanden september en oktober 2017 is er iets meer dan 5,5 miljoen euro aan subsidies toegekend voor scholenbouwprojecten in het vrij en officieel gesubsidieerd onderwijs in Vlaams-Brabant. Vrije Basisschool Karamba in Ramsdonk heeft hiervan 92.279,32 euro subsidies gekregen en Vrije Basisschool De Pepel 91.756,61 euro. Ook het Sint-Godelieve-instituut (SGI)  kreeg een subsidie van 78.436,70 euro. Met deze subsidies zet Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits volop de vernieuwings- en moderniseringsbeweging van de schoolgebouwen in Vlaanderen voort.

Edward De Wit (burgemeester en verantwoordelijk voor onderwijs): “Deze subsidies zijn goed nieuws voor onze Kapelse scholen. Karamba zal deze subsidies gebruiken om het sanitaire blok op de kleine speelplaats te vernieuwen. De Pepel gaat deze gelden gebruiken om over te schakelen naar ledverlichting. SGI gebruikt deze middelen onder andere voor verbouwingswerken aan de brandcompartimentering, lift, zolder en turnzaal.”