Alle uittredende CD&V–mandatarissen terug kandidaat voor gemeenteraadsverkiezingen

Edward De Wit, die sinds 2013 burgemeester is, is bij de gemeenteraadsverkiezingen lijsttrekker van CD&V en gaat volop voor een tweede termijn als burgemeester: “We hebben met de gemeente de afgelopen jaren heel wat kleine en grote projecten kunnen verwezenlijken. Zo ben ik in het bijzonder fier op de investeringen in onze schoolinfrastructuur: de gebouwen van Het Kiezeltje werden grondig vernieuwd en in Nieuwenrode kregen onze kinderen een volledig nieuwe kleuter- en basisschool. Door een grondenruil met de gemeente kon ook de Kiem in Kapelle-Oost uitbreiden. Op het vlak van fietsveiligheid kozen we ook de weg vooruit: zo legden we in heel wat straten nieuwe fietspaden en fietssuggestiestroken aan. De nieuwe Langsweg (fietsverbinding ten zuiden van de spoorlijn) is een heel populaire verbindingsweg voor zachte weggebruikers. Maar natuurlijk is er nog werk aan de winkel. Ik kijk ernaar uit om verder werk te maken van een warm beleid met mooie realisaties in Kapelle-op-den-Bos.”

Ook de huidige mandatarissen van CD&V kijken tevreden terug naar de afgelopen bestuurstermijn en zijn allen terug verkiesbaar. Zo hebben schepenen Jos Thomas en Ria Devos bevestigd terug op te komen. Gemeenteraadsvoorzitter Chris Reniers, fractievoorzitter Ann Van Rompaey en Mathias Diricx, het jongste lid van de Kapelse gemeenteraad, zullen terug op de lijst van CD&V staan. De OCMW-mandatarissen Christ’l Thys, Nicole Christiaens en Steven Teugels zijn ook weer van de partij.

Burgemeester Edward De Wit: “Als kopman ben ik blij dat de huidige ploeg terug volledig paraat staat en meedoet aan de verkiezingen. Wij hebben ook al heel wat nieuwkomers mogen verwelkomen, waarvan sommigen zich spontaan hebben aangeboden om mee te werken aan onze campagne. Binnenkort komen wij naar buiten met onze volledige lijst.”