Het college van burgemeester en schepenen staat in voor het dagelijks bestuur van de gemeente. Het college is een collegiaal orgaan, wat inhoudt dat beslissingen gezamenlijk worden genomen. De burgemeester en iedere schepen hebben echter zelf bepaalde bevoegdheden waar zij individueel verantwoordelijk voor zijn.

Hebt u vragen, opmerkingen of raad nodig? U kunt steeds terecht bij onze burgemeester Edward De Wit en onze schepenen Jos Thomas en Ria Devos.

Burgemeester Edward De Wit
Bevoegdheden: administratieve vereenvoudiging, bevolking, burgerlijke stand, informatie en communicatie, onderwijs, personeel, politie & veiligheid, sociale huisvesting, Vlaams beleid, zelfstandig ondernemen en secretariaat.
Zitdag: woensdag van 18.00u tot 19.00u donderdag van 10.00u tot 11.00u
Administratief Centrum, Marktplein 29 (1ste verd.)

2de Schepen Jos Thomas
Bevoegdheden: begraafplaatsen, dierenwelzijn, lokale dienstverlening, ruimtelijke ordening, stedenbouw, tewerkstelling, toerisme en feestelijkheden.
Zitdag: op afspraak

4de Schepen Ria Devos
Bevoegdheden: beschermd patrimonium en kerken, cultuur, gezondheidspreventie, internationale samenwerking, kinderopvang, land- en tuinbouw en senioren.
Zitdag: enkel op afspraak