Grootste investeringen voor onze kleinste inwoners

Onze kleinste inwoners (en hun ouders) mogen blij zijn: de voorbije jaren investeerden we heel wat in schoolinfrastructuur.

De gebouwen van Het Kiezeltje werden grondig vernieuwd en verbonden met elkaar zodat de kleuterschool nu bestaat uit één gebouw, gericht naar de speelplaats.

In Nieuwenrode kregen onze kinderen een volledig nieuwe kleuter- en basisschool. Om de veiligheid aan de schoolpoort te verbeteren werd ook het pleintje voor de school in Nieuwenrode grondig aangepakt.

Ook het vrij onderwijs kreeg gemeentelijke steun. Zo werd de uitbreiding van De Kiem in Kapelle-Oost mogelijk door een grondenruil met de gemeente. Voor het eerst kregen onthaalgezinnen en crèches een jaarlijkse subsidie van de gemeente en werden avonden rond opvoedingsondersteuning georganiseerd. Voor kinderen met leermoeilijkheden werd huiswerkbegeleiding mogelijk gemaakt door het OCMW.

Op vlak van fietsveiligheid werden belangrijke inspanningen geleverd. In heel wat straten legden we nieuwe fiets- en voetpaden (denken we maar aan de Langsweg, de nieuwe fietsverbinding ten zuiden van de spoorlijn, de Londerzeelseweg, waar de fietspaden ook werden verbreed, de Oxdonkstraat en de Veldstraat). Ook werden verschillende fietssuggestiestroken aangelegd. Aan alle scholen werd een zone 30 ingevoerd en aan de schoolpoorten maakten we kiss-and-ride-zones. Om de veiligheid van de kinderen te verhogen kregen de Schoolstraat, de E. Claesstraat en de E. Larockstraat éénrichtingsverkeer.