Kapelle-op-den-Bos staat reeds langer bekend als echte sportgemeente. Voor een gemeente met 9.300 inwoners is er op sportief vlak heel wat te beleven: voor jong of oud, alleen of in groep, nat of droog, binnen of buiten: voor vele sporten kan je terecht in onze gemeente.

Wat gemeentelijke infrastructuur betreft, is het voor ons duidelijk: het zwembad De Druppelteen is een sportieve troef om te behouden! CD&V stuurt om budgettaire redenen aan op een blijvende samenwerking met andere gemeente(n) voor de uitbating ervan.

Voor andere sporten kijken we naar partners binnen de gemeente die over voldoende sportinfrastructuur beschikken om een langdurige samenwerking tot stand te brengen (scholen, bedrijven, voetbalinfrastructuur,...). Gemeentelijke steun en subsidies aan deze partners moeten kunnen, op voorwaarde dat er op die manier meer ruimte vrijkomt voor onze sportievelingen en sportverenigingen.

Onder leiding van de gemeentelijke sportfunctionaris activeren we de gemeentelijke sportraad met nieuwe jaarlijkse initiatieven die de samenwerking tussen de verschillende sportclubs bevorderen.

We onderzoeken de mogelijkheid voor aantrekkelijke sport-na-school-activiteiten in samenwerking met derden.

We blijven daarnaast evenementen zoals de Nightrun, het WK-dorp en de Triatlon steunen omdat we overtuigd zijn van het positief samenhorigheidsgevoel dat deze initiatieven met zich meebrengen.

Sport en gezondheid gaan hand in hand! Daarom willen wij een halfjaarlijks overleg tussen de sportraad en de op te richten gezondheidsraad om samen projecten in het kader van het Charter Gezonde Gemeente uit te werken.