In het gewestplan staat Kapelle-op-den-Bos omschreven als een landelijke gemeente. Om de leefbaarheid, het landelijke en warme karakter van onze gemeente te verhogen, wil CD&V:

• ​Plannen voor ruimtelijke ordening uitwerken die rekening houden met het maximaal behoud van open ruimten en, waar mogelijk, deze ruimten uitbreiden.

• ​De groene ruimten die er zijn beter inrichten voor openbaar gebruik om kinderen te laten spelen (speelbos) en ontmoetingsplaatsen voor inwoners te ontwikkelen. Hierbij denken we aan de inrichting en uitbreiding van de parken te Ramsdonk (Pastorietuin) en Nieuwenrode (GC De Oude Pastorie) en een geschikte plaats voor een hondenloopweide.
  • ​Ruimte voorzien om woningen te bouwen voor verschillende soorten gezinnen en alternatieve woonvormen zoals co-housing of zorgwoningen.
  • ​Bij de maatschappijen voor sociale huisvesting blijven aandringen voor het tijdig renoveren van de bestaande woningen.

​Hoe levendiger je buurt, hoe gezelliger je nest.

​CD&V blijft alle buurtinitiatieven en dorpsfeesten in de gemeente ondersteunen.

​We denken aan de organisatie van een wedstrijd voor 'de mooiste straat van Kapelle-op-den-Bos'.

​Daarnaast willen wij een gemeentelijke ‘buddyvereniging’ organiseren waarbij dorpsgenoten alleenstaanden in hun straat of wijk niet uit het oog verliezen.