CD&V wil parken inrichten op wandelafstand:

• De heraanleg van het Marktplein met aandacht voor duurzaam groen en gezellige rustplaatsen.

• De parken in de historische site te Ramsdonk en in de omgeving van het GC De Oude Pastorie in Nieuwenrode.

Om volop te kunnen genieten van de gezonde lucht en natuur langs onze fiets- en wandelpaden en ons tragewegennetwerk, moet de gemeente deze wegen constant in de gaten houden en onderhouden. CD&V ijvert voor een schepen bevoegd voor openbaar groen.

De weg vooruit naar lekker eten uit eigen buurt

De boer in de buurt smaakt niet alleen beter, het is ook nog ecologisch meer verantwoord producten van plaatselijke boeren te kopen. Daarom wil CD&V lokale producten van land- en tuinbouw meer promoten en kansen creëren voor 'buurderijen'.

Wie lokaal shopt, schopt leven in de buurt. CD&V steunt daarom de  lokale en beginnende ondernemers.

De weg vooruit naar een propere buurt

Op vlak van milieu moet het aangekondigde project van mobiele camera’s ter voorkoming van sluikstorten snel operationeel worden. CD&V wil daarnaast driemaandelijkse opruimacties organiseren in samenwerking met de vereniging Mooimakers, jeugdverenigingen, vrijwilligers en scholen. Projecten hier rond in scholen zullen vanuit de gemeente mee worden begeleid.

Tuinafval zelf composteren is niet altijd voor iedereen haalbaar. Daarom wil CD&V dat snoeiafval gedurende de snoeimaanden gratis kan worden afgeleverd op het containerpark. Tenslotte wil CD&V subsidies voor aansluitingen van regenwater voor huishoudelijk gebruik.