We stellen vast dat het verkeer steeds drukker wordt. CD&V investeerde in de vorige legislatuur in zeer noodzakelijke vernieuwingen van belangrijke verkeersassen in onze gemeente.

Na de vernieuwing van de Londerzeelseweg staat de heraanleg van de Molenstraat op de agenda. Alweer wordt een belangrijke verkeersader van onze gemeente aangepakt. Na groen licht van Infrabel hopen we ook spoedig met de heraanleg van de Spoorwegstraat te kunnen beginnen. Kleinere wegen worden systematisch van een nieuwe toplaag voorzien.

CD&V gaat voor een plan van verwijdering van zoveel mogelijk betonwegen en overschakelen naar asfaltering om geluidshinder en trillingen weg te werken.

Nieuwe fiets- en voetpaden worden stapsgewijs (her)aangelegd. Daarnaast wil CD&V in samenwerking met de fietsersbond een stappenplan opmaken om de fietsmobiliteit in elke deelgemeente te verbeteren.

We gaan ook verder met het tragewegenplan en de aanleg en verharding van functionele trage wegen.

Maatregelen tegen het zwaar vrachtverkeer

CD&V kiest voor een ontradingsbeleid voor vrachtwagens op ons grondgebied. Daarom:

• Overleg met grote bedrijven om een mobiliteitsroute voor vrachtwagens uit te werken.
  • Met de omringende gemeenten goede afspraken maken rond vrachtverkeer.
  • Investeren in verkeersremmende elementen op wegen die door schoolgaande kinderen gebruikt worden.
  • Camera’s waar het kan, trajectcontroles waar het moet.
  • Aandringen bij onze politiezone voor meer controles voor alle verkeer in onze gemeente.