Ria Devos

Schepen

• Geboortedatum:

8 juli 1954

Samen met haar echtgenoot woont Ria reeds bijna 40 jaar in Kapelle-op-den-Bos. Zij hebben drie kinderen: Joke, Pieter en Beatrijs, die, samen met hun respectievelijke echtgenoten, ervoor gezorgd hebben dat Ria grootmoeder is van 7 kleinkinderen. Ria heeft haar loopbaan als onderwijzeres grotendeels doorlopen in de basisschool te Ramsdonk (Karamba) waar zij eerst vele jaren aan het vijfde en zesde leerjaar lesgaf om daarna zorgleerkracht te worden.

Politiek is reeds 38 jaar Ria's grootste hobby en passie. Haar weekschema zit vandaag nog nokvol engagement voor haar schepenambt, haar kleinkinderen en ons gemeentelijk erfgoed.

Als vierde schepen heeft Ria de volgende bevoegdheden: beschermd patrimonium en kerken, cultuur, gezondheidspreventie, internationale samenwerking, kinderopvang, land- en tuinbouw en senioren.

Ria over de verkiezingen 2018: "Mijn bevoegdheden als schepen zorgen dagelijks voor boeiende uitdagingen. Ik wil dit best nog enkele jaren verder doen. Denk aan het vrijwaren en herbestemmen van onze pareltjes van erfgoedsites in Ramsdonk en Nieuwenrode. Ook wil ik ten volle verder gaan voor een sprankelend cultuurbeleid, het senioren-, gezondheids- en kinderopvangbeleid en de solidariteit naar de wereld."